Det Digitale Fodaftryk

Fokus på Dit Digitale Fodaftryk

Hvad betyder virksomhedens tilstedeværelse på de digitale/sociale platforme for virksomheden samlede digitale fodaftryk?

Onlinekommunikation er ikke blevet nemmere med tiden og vi bliver præsenteret for flere og flere digitale/sociale platforme, vi skal være til stede på. Hvor meget og hvor lidt det tæller for virksomhedens samlede synlighed, kan være svært at gennemskue, men der er ingen tvivl om, at det virker omend det kan det være meget forskelligt, hvad den enkelte virksomhed får ud af det, alt afhængig af hvilke brancher/markeder/målgrupper, man arbejder med.

Netværk i det digitale univers

Det at være til stede på alle disse digitale/sociale platforme er ikke anderledes end at netværke i den fysiske verden. I dag er det naturligt at deltage i forskellige netværk, om det så er branche-, sponsor- eller erhvervsnetværk. Fælles for dem alle er, at man går efter synlighed/relationer, og man sætter sig et mål med at deltage i disse netværk. På de digitale/sociale platforme skal man gøre sig nogle af de samme overvejelser som er:

  • Hvordan skal de digitale/sociale platforme indgå i den samlede kommunikationsstrategi?
  • Hvad vil man opnå med tilstedeværelsen på de digitale/sociale platforme? 
  • Hvem i organisationen har ansvaret?
  • Hvad skal man kommunikere?
  • Hvornår skal man kommunikere?
  • Hvordan skal man konvertere brugere til kunder fra de digitale/sociale platforme?

Fokus på virksomhedens digitale fodaftryk:

Tilstedeværelsen på de digitale/sociale platforme skaber synlighed og relationer til den enkelte bruger eller målgrupper og styrker samtidig virksomhedens samlede digitale fodaftryk. Har man fokus på målkonvertering af brugere via f.eks. virksomhedens hjemmeside, styrker man ligeledes hjemmesidens synlighed på søgemaskinerne. Når man generelt sender trafikken videre fra de digitale/sociale platforme og til hjemmesiden, skaber det en positiv relevans mellem hjemmesiden og de sociale medier, der gavner hjemmesidens placering på søgemaskinerne. 

Så sæt fokus på virksomhedens digitale/sociale platforme og styrk Det Digitale Fodaftryk.

Ønsker du en uforpligtende snak om Jeres digitale fodaftryk kontakt Lars Jensen på 4017 1492 eller lj@cube.dk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 Svar. Lukkede kommentar for denne artikel.